Tuesday, October 18, 2011

Pregatiri pentru noile Evaluari Nationale

Centrul National de Evaluare si Examinare va organiza la nivel regional patru programe de formare a cadrelor didactice pentru Evaluarile Nationale, prevazute in noua Lege a Educatiei Nationale, ce urmeaza sa fie implementate in parteneriat cu mai multe case ale corpului didactic din tara, prin Progr... amul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane. In acest context, Casa Corpului Didactic "Grigore Tabacaru" Bacau este una din institutiile care vor derula aceste parteneriate. "Valorificand exemplul de buna practica, rezultat din experienta anterioara, din cadrul Programului National de Evaluare a Competentelor de Evaluare ale Cadrelor Didactice, Centrul National de Evaluare si Examinare ne-a solicitat incheierea unui astfel de protocol de parteneriat, cu scopul derularii programelor de formare, la nivel judetean. Deja am nominalizat patru profesori formatori care vor fi responsabili cu organizarea si derularea formatorilor la nivel judetean, pentru aceste proiecte educationale", a explicat prof. Gabriel Stan, director CCD Bacau. Cei patru formatori CCD sunt profesorii Maria Matasaru, Rodica Leonte, Aurelia Bocancea si Mirela Cojocaru, care vor aplica toate masurile referitoare la formarea resursei umane din invatamantul preuniversitar, pentru punerea in aplicare a prevederilor specifice Legii Educatiei Nationale, care fac trimitere la noile evaluari nationale, dupa cum urmeaza: "Evaluarea la finalul clasei pregatitoare", "Evaluarea competentelor fundamentale la nivelul clasei a II-a", "Evaluarea nationala a competentelor fundamentale dobandite in ciclul primar, la finalul clasei a IV-a" si "Evaluarea elevilor prin probe transdisciplinare, la finalul clasei a VI-a". Cele patru programe sunt in curs de acreditare. "Aceste programe de formare constituie o prioritate nationala si se vor desfasura cu mari eforturi de ordin logistic. Ele urmaresc dezvoltarea competentelor de evaluare ale cadrelor didactice. Ca institutie organizatoare avem o responsabilitate sporita, mai ales ca acum dezbaterea publica referitoare la sistemul de evaluare din invatamantul romanesc este foarte aprinsa", a mai precizat directorul Casei Corpului Didactic Bacau. Prima evaluare se va face la sase ani, la sfarsitul clasei pregatitoare, cand invatatoarea va verifica daca elevul are aptitudini pentru invatare. La finalul clasei a II-a e a doua testare in care elevul trebuie sa demonstreze ca stie sa scrie, sa citeasca si sa socoteasca. Apoi testarile vor fi din doi in doi ani. La finalul clasei a IV-a, va fi o noua evaluare nationala, prin esantionare, a competentelor fundamentale dobandite in ciclul primar, dupa modelul testarilor internationale pentru diagnoza sistemului de invatamant la nivel primar. La finalul clasei a VI-a urmeaza o alta examinare. Elevii vor sustine doua probe transcurriculare: limba si comunicare (limba romana si o limba straina), matematica sau stiinte. Ultima evaluare de la gimnaziu se face la admiterea in clasa a IX-a, cu o testare de tip international. Rezultatele acestor evaluari se trec in portofoliul educational al elevului si vor conta la admiterea in liceu in proportie de 70 la suta. Portofoliul educational este elementul central al evaluarii invatarii. Acesta cuprinde totalitatea diplomelor, a certificatelor sau a altor inscrisuri obtinute in urma evaluarii competentelor dobandite sau a participarii la activitati de invatare, in diferite contexte, precum si produse sau rezultate ale acestor activitati, in contexte de invatare formale, nonformale si informale.

No comments:

Post a Comment